Sandö.

Varje gång jag kommer hit fylls jag av många blandade känslor riktade åt flera olika håll, dels känner jag en enorm glädje över att se så många glad och bekanta ansiken dels fylls jag av någon form av saknad och en längtan tillbaka, trotts att jag vet att detta är ett avslutat kapitel i mitt liv och att lives goes on.

Av ren slump lyckades jag komma hit precis rätt dag för att se treornas julshow. den var verkligen skitrolig! Dom ska ha mycket beröm. Imorgon måste jag sätta mig och försöka bränna ner våran så jag kan åka hem och titta på den. det är svårt att fatta att det redan är ett år sedan!

Igår gjorde jag nästan klart alla mina julkalppsinköp. Drog runt på stackars Robin i H-sand i massor med timmar :D Känner mig ganska nöjd med mina köp, tror att det ska gå hem hos folket.
Ikväll stundar juldate med mat på hornöberget, mums!

Nä nu ska jag se läranas adventsfirande på RäGy, få se hur påhittaiga dom varit i år.


Sabbad helg.

De senaste veckorna har jag varit världens sämsta bloggare, JAG VET! Det känns supertråkigt att återigen skylla på jobbet, men den här gången går det inte att skylla på annat för just nu är jag inne i en enda låååånnng period av julbord, julbord och julbord, skönt att det börjar lida mot sitt slut med tanke på att det känns som att jag nästan helt sagt upp mitt sociala liv i brist på energi. (så tänker jag inte leva!) Men det blir perfect nu över jul och nyår, med mycket ledigt och mycket kul, det gillar jag!

Den här helgen blev dock totalt pannkaka och jag är fortfarande bitter. Tanken var att jag skulle jobba idag, men lyckades byta bort det passet och skulle därför dra till sandö idag för att gå på en äkta Lundefest, men så när jag var som mest laddad får jag ett sms där den männskan jag skulle byta med hade "ångrat" sig, (gör man så!?) detta ledde ju då natuligtvis till att jag fick lova att gå och dra benen på krogen hela dagen istället. Men det blir endå en sandö tur i veckan tis-tors, men det är ju inte samma sak! jag ville ju gå på fest!

Jag börjar även få lite smått panik över julklapparna. Sprang i stan i Umeå hela onsdagen för att köpa klappar, men det blev mest presenter till mig själv (klänning, linne, tights, halsband m.m), så nu ligger mitt hopp i Vilhelmina och Kramfors. Hoppas att dom som ska få klappar av mig inte är petiga ;)


Lördag.

Klockan har precis slagit midnatt och jag sitter oerhört obekvämt på golvet i mitt rum. Jag ska leta fram en dokumentär som Robin påstår att jag bara MÅSTE se, zeit geiet, den ska tydligen skilldra världen vi lever i idag. Återkommer om jag anser att den är sevärd. Desvärre tror jag däremot att jag bara kommer att se en snutt av den ikväll eftersom jag med all säkerhet kommer att somna så fort jag slappnar av, har haft ett enormt julbord idag med 110 personer, svettigare än ett spinningpass må jag säga :D Igår var det meningenen att jag äntligen skulle ha en ledig dag, men vad händer, lilla dumma emma tackar ja tilln att jobba ett kortpass på FH, och som valigt blev ju de tänkta korta passet till ett långpass, oh vad jag vill ha jul och ledighet nu!

nä, nu gör min rygg ont, därför; sängen+dokumentär.

Rice blossom and Cherry.

Precis så luktar mitt underbara bodybutter som jag precis dränkt mig i. Så nu är jag len som en babyrumpa!

Helgen passerade förstås med rekordfart. Robin kom hit, sen vinkade jag av honom lika fort, men det var ju kul så länge det varade! Söndagen bjöd på skidåkning; något som jag varje år tror att det ska vara roligare än året innan men inser alltid att jag fortfarande mest känner mig plågad! haha.

Igår försökte jag och Alex späda på julstämmningen lite genom att baka lussekatter. Tro det eller ej, men jag tror att vi lyckades! Formen går ju dock att diskutera, sen finns det ju vissa (inga namn nämda) som tydligen måste utagera sin sexuella frustration genom att forma den stackars saffransdegen likt diverse manliga könsdelar. Kan det vara ett gott tecken? :P

1:a adventsmorgon.

Vissa tycks tydligen vara odödliga, för när jag kom till jobbet igår morse, vem tror ni stog i köket och höll på att sätta upp ljusslingor? Jo, den man som jag på onsdagsmorgon skickade iväg med ambulans för att han var medvetvetslös och blödde ur ena öra. Tillägga kan jag ju att han är gravt alkholiserad och hade uppenbarligen försökt bota sig själv med diverse drycker, men iaf. Jag tycker inte det borde vara tekninskt möjligt!

Annars var det en himla dag på jobbet igår. Första dagen på julborden och jag fick jobba i köket hela dagen. Jag tror jag la upp 8 olika sortesrs lax, 10 olika sorters sill och 7 olika sorters korv (och en massa annat) på tallrikar och i skålar. Vi var 7 stycken iatället för 2 som jobbade hela dagen och stämmningen var något "sista minuten" uppjagad. Inatt har jag srömmt om julmat. (Hur ska det sluta? Det är 14 dagar av julbord kvar!)

Men som tur var har jag en underbar famij som fixad middag med fläskfilé och efterrätt och hela köret till mig när jag kom hem. Jag verkligen njuter när alla är här, dvs. Robin, Jessica, Tobbe, Pappa och Nemo. Då är det komplett

Nu kommer Robin och tycker att jag är tråkig. Han vill nog ge sig av ut i skoidspåret snart. Önska mig lycka till!

RSS 2.0