Party.

Gårdagskvällen blev mer än lyckad. Jonne hittade åt fjärrrkontrollen ute i husvagnen och singStar var räddat!

Vi åt en jättesmaskig pastasallad/pastaröra med broccoli, championer, squash och mögelost (+en falska vitt såklart!) och efter det bjöds det på vit chockladterin med mixade jordgubbar, kunde inte ha mått bättre! Efter all mat och fnitter utmanades i både Twister och Singstar, hade kunat bli obesegard Twistermästare om inte Marion gjort en fulig och satt sig på mig så jag föll som ett korthus. FUSK!
Klockan rusade iväg medas vi dansade på golvet och på borden och gud vet allt vi pysslade med och helt plötsligt var klockan halv 3 och Andreas stog i dörren för att hämta hem Pernilla och jag insåg att det kanske var dags för mig att ge mig också.

Full fart igår, ingen fart idag. Tro inte att jag är bakis för det. Bara slö! LOVAR! Det enda vettiga jag har gjort idag är att läsa slutet på Harry Potter (det är med sorg i hjärtat jag tänker på att det inte blir något mer av det) och ätit hämtamat med mamma, Ingvar, Tobbe och syster. Och ikväll lär det inte hända mycket mer, måste på Coop och köpa frukt sen ska jag vara på jobbet halv 8 imorgonbitti så det är lika bra att sova itid.



 

Uppladdning.

Alex duschar, jag äter banan och Jonne springer runt som en yr höna och letar fjärren till Teven, för när vi pluggade in PS2:an i Teven upp i festlokalen blev det bara totaltilt så nu måste vi släpa dit en egen teve. Ingen fest utan Sing Star!

I övrigt är jag taggad nu, laddad upp med vitt vin till vegitarisk pasta och massor med ingridienser för att pressa, mixa och blanda riktigt lyxiga drinkar. Alex ska få sig ett hej då party hon sent kommer att glömma.

Långsam.

Oj vilken händelserik dag det har varit idag: Vaknade klockan 9 och kunde inte ligga kvar för att hunden tog upp 2/3 är min 90 säng, åt frukost, la mig och läste och somnade om, bakade kladdkakemuffins, åkte och tränade med jenny, kom hem och somnade med boken IGEN, åt middag och provsmakde muffinsarna och thats it! Jag ska inte säga att jag klagar, men just nu är jag en aning rastlös vet dock inte vad jag ska hitta på. Jag glädjer mig iaf åt att det nu bara är en vecka kvar innan jag ger mig av mot Europas största stad: LONDON! jippie!

Imorgon blir det jobb, men sedan är jag ledig hela helgen så då blir det party hemma hos Alex, det gillar jag!

Folkan.

Imorse hade jag tänkt sova riktigt länge men vaknade endå klockan åtta så efter att ha legat kvar i sängen på ren "pin ki" fram till klockan 9 steg jag upp och tur var väl det för strax där på ringer telefonen. Folkets hus: "Hej! Folkan här, kan du komma och jobba idag klockan 3?", f*n tänkte jag i mitt stilla sinne, men smatidigt finns det en girig sida av mig som fick mig att tacka ja. Så det var bara att ringa Jenny och avboka våran klockan 2 träning på Body Center och istället ge sig av och träna redan på förmiddagen, sprang ett pogram på löpbandet som visade sig vara på gränsen av min förmåga, länge sedan jag hade sådan blodsmak! Som tur var kom Jenny iaf ner på jobbet så vi hann surra ett tag där och betämma att vi ska träna tillsammans imorgon, och vad händer när jag kommer hem? Jo, mamma talar om att syster kommeer så vi ska äta precis den tiden vi hade betämt att vi skulle träna så nu måste jag ändra igen. det är helt enkelt inte meningen att vi ska ta oss dit tillsammans.

Bäst i landet.

Även jag måste få skryta lite, trots att Pellan och Loonin redan gjort det!

Tydligen hade Räddningsgymnasiet de bästa snittbetygen i landet nu när fjolårets studenter gick ut, vilket betyder att det var VI älskade RäGy04! Fy fan vad vi är bra!

Titta aftonbladet om ni inte tror mig: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1670463.ab

Kittel.

Hej hå, nu var man hemma från den här turen också. Vi har haft super trevligt, men jag vet inte om jag kan påstå att "RESTAURANGPARTYT" var någon jätte hit.

Jag åkte upp med bussen på söndagskväll efter att ha stängt restaurangen en timme tidigare men endå straessat som en tok så svetten lackade i appan när jag äntligen komn ner till busstationen och det första jag får höra när jag skall lösa biljetten är "har ni bokat vidare anslutning från Stalon?", BOKAT!? Vaddå, bokat? det stod inget sånt på "tabussen.se" där var det som vilken annan buss som hellst, men som tur var var det en snäll chafför som fixade så att vi blev upphämtade i taxi i Stalon (så fick vi åka i 110 på smal och krokig fjällväg!), när vi kom upp möttes vi upp va Tina och Stina och gick ner och satt i puben en stund för att sedan göra tidig kväll och ladda för måndagen.

Måndagen inleddes med hotellfrukost och sen några åk i backen på ovana drarriga ben (trodde ett tag att jag helt glömt bort hur man gör när man svänger!), men efter lite lunch släppte det en anning ich det blev riktigt kul, dock försvann sikten mer och mer under dagen. På afterskin fixade vi oss en specielare med varm chockald, beilys mint och grädde, en äkta hit må jag säga! Sen la vi beslag på bastun och tappade tidsuppfattningen helt så vi lyckades reta upp några killar som vill in efter oss, sen kom Tommy och gjorde oss sällskap till middagen, buffé med lax och grejer, mumma! Och eftersom allt var gratis betämde vi oss för att unna oss en kladdkakaka till efterrätt, osm när vi fick notan visade sig kosta 85kr! Jag som inte enns åt upp allt!

På kvällen var det puben som gällde, tyvär tycker jag att det var lite lite folk där och alla gäster tycktes umågås med sina egnaarbetskamrater och var inte så ycket för att söka kontakt med andra. Väldigt tydlig var även att kvällens huvudmål för det flesta var att supa skallen av sig! Men med lite "alla som inte dansar är våltäktsmän" och någon lakritsshot blev kvällen inte alls så dålig trots allt.

Idag åkte vi hem direkt efter frukost, lite synd tycker jag för jag hade gärna stannat och åkt i backen en dag till, men men... Idag blir det iaf en tur till simhallen så får vi se vad mer jag ska hitta på.


(och Loonin, ännu ingen användning av tipsen.)

puss å hej

Arbets Lördag.

Sitter och bläddrar i en nyfunnen cosmopolitan. Framsidan utlovade "Bli en kalaspingla; 125 tips som gör dej till festens drottning". Utmärkt tänkte jag, nu jäklar ska jag göra Vilhelminafjällen till en osäker plats, men vad får jag när jag öppnar tidningen, 125 tips om vad jag ska ta på mig! Hur tänker dom egentligen, jag åker ju till Kittel driekt efter jobbet imorgon kväll, inte hinner jag någon shoppingrunda innan det! Besvikelse cosmo, BESVIKELSE! Jag får väl helt enkelt ge mig på tipsen till "vågat sex" som de också utlovar, kanske det kan ge något...

Annars då? Jo tack, livet känns en aning lättare igen, tidvis tyngre.... mycket jobb senaste veckorna men nu jobbar jag bara imorgon (blir förmodligen en jätte lugn dag med lite gäster) sen igen på fredag för att sedan vara ledig nästa helg, skönt!

...

Knepigt det där att trots men gör något som man vet är det bästa så måste det endå gör ont? men, Livet går vidare. Försöker att inte tänka så mycket på vad som varit utan försöker fokusera på allt roligt som händer framöver;

På Söndagskväll drar jag upp till Kittelfjäll för att bo och äta på hotellet, åka bräda och delta i "Restaurangfesten 2008" och bäst av allt? Det enda jag betalar är bussresan dit och diverse flytande substanser från baren, resten är en arbetsförmån! Det blir ett ypperligttillfälle att prova om mitt nya underställ verkligen var värt 800kr!

Sen nästa helg är det Alex som ställer till med partaj, visseligen tråkigt att det är för att hon åker sen (fast kul för henne att hon äntligen kommer iväg!)!

Och efter det är det inte långt kaavr till LONDON! wiiiiee.

..

Varför gör något som känns rätt så förbannat jävla ont? Kan någon förklara det?

.


Nu förstår jag iaf innebörden av ordspråket "inget varar förevigt"!

Gratis?

Jätte konstigt, jag har ju bokat och betalt mina flygbiljetter, men av någon kostig anledning har dom inte dragit något från mitt konto, så antingen får jag väl ett brev där min bokning ogiltighetsförklaras eller så har jag helt enkelt fått en mycket billlig resa till London...kanske man borde plocka upp telefonen och ringa till SAS om det inte händer något snart.

Idag har jag brutit mitt dåliga mönster med att sova halav dagen när jag är ledig. Vaknade vid åtta och tänkte "Vad ligger jag här för när det finns så mycket annat man kan göra?" så jag skyndade mig att kliva upp innan jag hann sjunka in i drömmarnas värld igen. Inte för att man direkt kan säga att jag tagit hand om de här bonustimmarna, men iaf!

Älskade språk.

Okej, jag erkänner! jag ljög. Jag fick inte alls någon PATTång i julklapp (hur nu en sånn skulle tänkas fungera?!) utan jag fick en helt vanlig PLATTång att använda i håret.

Nu är det klart, har köpt flygbiljetter så jag åker och hälsar på Linn och Fredrik i London fredagen den 1 feb och åker hem igen onsdag därpå. Jag laddar redan!

Jul, nyår och trettonhelg

Oj oj! Nu borde jag verkligen straffas. För inte kan jag väl kalla mig bloggare om jag inte bloggat sedan den 19 december. Kanske jag gottgöra mig själv med en snygg sammanfattning över vad som har hänt sedan dess.

20 dec: Robin och jag firade jul och nyår tillsammans genom att äta en riktigt lyxiga middag uppe på höga kusten hotellet betående av både förrätt och varmrätt för att sedan åka tillbaka till Sandö och spela julmusik och tjuvöppna julklappar tillsammans. Jag konstaterade att min pojkvän både är praktiker och romantiker då jag fick världens bästa julklappar, en joggingpannlampa, ett campingmatsätt och en tavla där han målat av oss två!

22 dec: 4 dagar ledig över jul och dessa inleds med tarditionellt pepparkakshusbak tillsammans med farmor (17:onde året i rad) och sedan en jättetrevlig glögg- och ostbrickskväll tillsammans med vännerna hemma i Lövliden.

Julafton: Började även den traditionsenligt med att åka till simhallen för att ta sig ett dopp där strax efter 7, i övrigt var det inget likt tidigare år med tanke på att det var första julen sedan mamma och pappa flyttade ifrån vrandra. Under dagen gjorde jag och syster en liten turné först hem till mamma sedan hem till mormor och morfar för att sedan fira en mysig julaftonskväll hemma med pappa, farmor och Tobias. Fick alldeless lagomt med julklappar, inget överdådigt utan mest lite "bra och ha"- grejer som nya arbetskor , duschcreme, pattång m.m.- precis så som jag vill ha det!

Juldagen: Först släktmiddag hemma hos mormor (även denna traditionsenlig), där jag fick agera lektant åt min kära små kusiner. Sedan blev det dax för utgång och det var länge sedan jag får så laddad för fest! det blev en himla lyckad kvällmed start hemma hos Tina sen en sväng till Jenny för att sedan gå in på hotellet redan vid halv 10. Inne på hotellet var det många kära gamla återseenden och jag begav mig hem nöjd och trött vid 3 snåret.
 
Annandagen: Lugnare än lugnast må jag säga. Tittade på barnfilm (Råttatuille) åt godis och somnade vid 9.

Mellandagarna: Återigen på jobbet. Thaitema och miljoner med gäster, länge sedan jag hade så hektiksa arbetsdagar.

Sön 30 dec: Satte mig i bilen och åkte ner till mysJunsele för att fira jul med Linn, Fredrik, My, Pellan, Dala, Nisse, Jon, Jonas, Alina och Emil. Jag var först på plats och åkte tillsammans med linn för att inhandla lite ingridienser till pizza gör att sedan åka upp till 4-bäddstugan (där vi alla 11 sedan bodde i 3 dagar) och laga mat och invänta resten av gänget. Kvällen blev helmysigt med mycket snack att ta igen men även en dödligt seriös omgång av "Geni" som resulterade i att vi brudar (som självklart vann) fick Nisses fulla respekt för resten av livet, men jag väntar fortfarande på att Fredrik skall sova naken i snön en hel natt. Natten blev nästan morgon innan vi tog oss i säng då grabbarna drog ner till linns pappa och drack whiskey för att sedan komma tillbaka och diskutera politik! 

Nyårafton: När vi äntligen vaknat till liv drog vi för att införskaffa lite mat till vår fina trerätters nyårsupé. Vi brudar stod för varmrätten bestående av fläskfile, varma rotfrukter och kantarellsås medans grabbarna bjöd på varmamackor till förrätt och "negerkuk á la malta" (någon form av glassdessert med didgistvekex, maränger och kruktstänk) till efterrätt. Supersmaskigt! Fortsättningsvis blev det en rätt blöt kväll och vid tolvlaget satt vi längst upp i juselesslalombacke och tittade på fyrverkerierna nedanför oss och skålade i mousserande vin. Efter att ha åkt lite madrass gick vi in och fortsatte kvällen med glada skratt och vacker skönsång. Tyvär var det inte alla som lyckades hålla sig kavr till hundra procent, men som tur var stod det ju en popcornskål nära till hands.(allt om detta)
Klockan blev nog strax efter 6 innan jag tog mig i säng lyckligare än på läge!

Nyårsdagen: Vi fick slänga oss upp ur sängarna före 12 för att snabbt hinna röja upp stugan innan campingvärden skulle komma förbi och ta betalt av oss för ytterligre en dag. Sen blev det en äka slöbakisdag med först jönsonligan på Tv sedan en korv från OK och sen en tre timmar lång Hitlerfilm. Efter att jon hjälp mig att kabla igång mitt dåliga bilbatteri vid 8 på kvällen begav jag mig av hemmåt mot Vilhelmina igen, men ack så mycket vemod i kroppen.  Vissa saker vill man att de ska vara för evigt.

Trettonhelgen: Robin kom upp hit med flyget på torsdagskväll så i fredags var vi först på badet och simmade en svänge sedan åt vi middag hos mamma och utmande syrran, mamsen, Ingvar och Tobbe i Jepordy. Gissa om jag var kung! haha. I lördags tog vi det allmänt lungt och bakade tacopaj och njöt och igår gjorde vi heller inte så mycket mer. Drabbades dock av ett anfall av tomhet på kvällen efter Robin hade åkt och klarade inte av att vara själv ute i Lövliden utan åkte hem till mamma och sov på soffan där (Tobbe hade lagt beslag på min säng) vilket jag ångrar bittert idag för den var inte bekväm och jag sov inte mycket!

Vad som händer idag återstår att se förmodligen skall jag nog bara slappa, imorgon jobbar jag igen och jag är tillbaka i vardag. isch!
  


RSS 2.0