Mästerlig konst.

Jag har ångrat mig, jag tror inte längre att fredag den 13 bara är båg. Öppnade upp min bekräftelse från högskoleprovanmälan som jag gjorde i fredags. och gissa vad jag gjort? Jo, jag har bokat provskriving i Ö-VIK! Undra hur jag hade tänkt ta mig dit? Gör mitt bästa för att byta provort, annars få jag väl ta mig en promenad från Östersund (som jag hade tänkt från början) till Örnsköldvik. Det kanske hjälper för att öppna upp tankarna och göra gott resultat...

Annars har jag upptäkt talböckernas charm där jag går i de oändliga korridorerna på sjukhuset med min älskade mopp. Tack vare min tjusiga arbetshanskar nöter jag inte heller längre hål genom huden på tummen, vilket var fallet för två veckor sedan. Nu önskar jag mig bara ett könsbyte så kanske jag skulle slippa lite av den oönskade uppmärksamheten som tillängnas mig på denna mansdominerade arbetsplats. Lite konstigt det, för om man tittar på all konst som någon/några har  ritat och målat med tuschpennor i hissar och dylikt skulle man kunna tro att det flesta föredar män då det i huvudsak avbildas penisar och skrivs fraser som refererar till att göra diverse saker med det manliga könsorganet.

Har ordnat ett bankokonto idag och så har vi äntligen fått tag i två sängar (har inte fått hit dem än), det känns skönt att puzzlet blir mer och mer fullständigt så kansek man snart kan ha tid att ordna sig ett liv som innefattar vänner (Sorry, ska ju inte glömma att jag har Alex och Sanna) och nöjen här i Trondheim.

Ikväll är tempot lågt här hemma. Sanna spelar fotboll, jag sitter här, Alex springer redan runt i pyjamas och Harmonie leker med sölad kikärta runt mina fötter. 

Sant.

Jag har blivit utmanad av Loonin.
Här kommer det 7 sanningar om mitt liv:

1. Jag äger en Ugly Doll i miniformat som jag tror skyddar mig.
2. Jag börjar gråta till "Simply the best". (Kanske jag inte är ensam om)
3. Jag petar mig i näsan när ingen ser. 
4. Ibland serverar jag latten trotts att jag råkat göra bubblor i skummet (Helt förbjudet enligt experterna - själv känner jag ingen skillnad)
5. Jag är helt övertygad om att en svart katt som går över vägen bringar otur. Däremot tror jag att Fredag den 13 är båg - för än har inget dumt hänt idag (peppar, peppar!)
6. Jag släpper smygare i folksamlingar.
7. Ofta avundas jag folk som vet vad de vill med sitt liv, de som slipper att städigt söka. 

Oj vad skönt att lägga korten på bordet!

Vidare vill jag utmana Tina, Anna-Karin och Pellan. 7 helt sanna sanningar om era liv.

Hektiskt.

Jag har länge tänkt att jag ska dementera mitt senaste inlägg, men har inte komit till skott förän nu. Men gott folk, ta lärdom: Släpp inte en berusad svåger att härja fritt i din blogg. Det kan sluta med ett inlägg om grönsaker skrivet med på årets mest förfärliga svenska (Förlåt Tobbe, men det är är sant!).

Helgen hemma var underbar, men aldeless för kort.

I måndags tog vi från iaf från hemma i Vilhelmina till vårt andra hem i Trondheim. Än saknas sängar och lite annat smått och gott, men allt har sin tid.

Den här veckan har vart helt hysterisk. Har jobbat på sjukhusbygget hela dagarna och både tisdag och onsdag kväll åkte jag på jobb på Krem Kaffebar så först igår hade jag en chans att packa upp den enorma mängd packning jag hade med mig härifrån (jag och Alex gick nätt och jämt in i en taxibil tillsammmans med alla våra väskor och påsar). Ikväll hoppas jag på att hinna provsitta soffan och kanske se en film. Jobbar på Krem på dagen imorgen, men sen blir det alla hjärtansdagsmys i lägenheten. Det rycktas om att Sannas nya ragg (som även är kock) ska stå för middagenn. Håll en tumme...

Det finns mycket att skriva om, men nu vill Alex boka sitt Höskoleprov så det är väl bäst att jag lyder.

Ha de!

Grönsaker!!!

hej, tyvärr så är inte émma här. hon är lite dålig ;( men hon har de bra i norge. Är för tillfället hemma och äter bra mat, kyckling o grönsaker o bönor!!. "gött* EMMA* tjänar gött med pengar....137kr timmen...men de e dyrt här....huv va! Men man får inte glömma lilla vilhelmina , de är gott. Ett ord för att inte glömma de braíga hemma så finns det ett ord på norska. Nämligen HUSK! Ja jobbar som städ Keringa på ett bygge på nordens största universitets sjukhus på 1337 kv/m. MYCKET LEJDRING DÄR JO! jag har inte ännu tagit  skoter kortet men jag har ej tid, sååå pressat liksom, när ska man hinna? jag vill förövrigt "lasra mina ögon". Är så jobbigt att ha glasögogon....man ser knappt min egen hand på en ca 50 cm. Men annars så mår jag jäkligt bra, livet båder gott och jag har aldrig mått bättre förr! Hejj hoppp gummi snoppppp! ///din trogne fashionister EMMA!!! 


Ljuva Sverige.

Äntligen hemma. Mys ikväll - fest imorgon - packa på Söndag.

Maxat med Maxi.

Det är onsdag kväll och jag är hemkommen efter en tolv timmar lång arbetsdag. Konstigt nog känner jag mig inte sådär trött som jag borde känna mig, istället har jag slösat enerigi på att tvätt arbetskläder och packa upp min resväska. Det känns otroligt bra att inte längre bo i en kappsäck. Nu kan jag bara öppna en garderobsdörr och så ser jag alla mina kläder där, jag beöver inte först vända upp och ner på väskan, sprida ut allt över golvet och sedan kasta allt ner tillbaka i väskan.

Måste ta bussen ut till ICA Maxi imorgonbitti igen kl.05.27, kommer nog att bli en väldigt lång dag för jag ska jobba in hela fredagen och därmed städa hela butiken igen efter 8 imorgonkväll. Men det är lunget värt det för på fredag får jag åka hem, hem, HEM - jag är så lycklig. Ser fram emot mysmiddag hos mamma, elias 4-årsdag, fest med vännerna och en söndag fylld med packning. 

 

Snurr.

Livet har snurrat i 110 knyck de senaste dagarna, Det har hänt SÅ mycket, ocg utan internet har jag varit så jag har inte kunnat skriva av mig.

Men nu har vi iaf efter många turer fått flytta in i VÅR lägenhet. Mitt aldeless egna hem i Trondheim, Norge, Vem hade kunat tro något sådant?
Just nu känns allt dock rätt opersonligt. Kraln som äger kåken har tydligen baradragit till Afrika för hanhade erkligen lämnat allt, det inkluderar allt från familjefotografier till viktiga dokument m.m. Så jag och Alex har nu använt två hela kvällar bara till att packa undan allt sånt och stuvat in det i en garderob. (så nu har vi ljusa ruter på väggen där det har hängt tavlor :D).

Jobbet hos TRS har nu verkligen tagit snurr på riktigt. Har jobbat alla dagar sedan förra måndagen. Den här veckan städar jag en ICA Maxi butik på förmiddagen (då får jag sitta och köra runt på en sånn där fin städmaskin :D) och på eftermiddagen skrurar jag golvet på ett sjukhusbygge (då får jag ha på mig hjälm och sexiga skyddsskor!). Och faktum är att sedan jag kom på vilken bra gärning jag gör som håller undan byggdam på den blivande hjär- och lungklinken och därigenom gör så att det blivande patieneterna inte blir sjukare än vad de är, så går det mycket lättare att göra exakt samma sak i 8 timmar i sträck!

Fick jobba fredagskvällen påen Kaffe bar, trevligt extraknäck, betydligt bättre än "la Belle". Chefen där ringde föresten och skällde ut mig igår. Var kanske berättigat eftersom jag inte dök upp på lördagen när jag tidigare hade tackat ja till att komma. oppss... (Jag skrev faktikst ett sms!)!

Nu ska jag laga mat tills min kära fru kommer hem från jobbet och sedan ska vi väl ställa veäckarklockan på 04.30 och krypa ner i vår dubbelsäng.

Sparade det bästa till sist: Kommer hem i helgen! WWW babes!

RSS 2.0