Födelsedagsfirande.

Ny dag, ny äventyr? Eller? Rättare sagt har jag ingen aning om vad jag ska ta mig till idag, alla jobbar/går skola, kanske borde jag ta mig i kragen och börja plugga inför högskoleprovt, det närmar sig ju trotts allt med stormsteg. HUVVA!

Gårdagskvällen blev iaf mycket lyckad. Först far det full fart i huset med mormor, morfar , mamma och småkusinerna och jag gjorde succé med min hembakta jordgubbspaj á la Midsommar i Junsele. Numera kan jag gå runt och lukta gott i en alldeless egen Kenzo Amour som jag trånat efter men varit för snå att köpa i två års tid, sen fick jag pengar till klippning och färning, men vad tusan ska jag hitta på för kul?
När tjocka släkten lämnat byggnaden kom Jenny och Alex förbi och det blev mer fika och skvaller, uppe i mitt äntligen färdigfixade rum, supermysigt! Tack för allt!

Vista.

Var lat och satte mig vid pappas dator, han har tydligen installerat Windos Vista, vilket först ledde mig till frustration i jakten på den mapp där jag sparat alla mina bilder och dokument sedan jul (flyttade upp min egen stationära dator till lägenheten då, vilket innbär att jag sällan använder den), som tur var stegade pappa in i hallen strax innan jag fick ett riktigt psykbryt och klarade upp sistuationen. Men detvar dock inte slut där, kort därefter lyckades jag misstag beskära OCH SPARA min favoritbild av mig och lillasyter, men tydligen finns det kopior tack och lov!


Tillsist.

Länge har jag tjatat om att jag borde börja blogga och nu läste jag ett inlägg i Loonins blogg där hon närmner att jag funderar på att börja, så vad göra? Inte kan jag väl sitta och tomparata utan att ta tag i saker! Så från och med nu är det alltså tanken att jag, Emma Angelica, skall försöka föra någon form av vettig blogg här, vi får se hur det går; antingen lär jag fastna som i ett spindelnät eller så tar jag bara upp ett domän för någon annan stackare. Inget annat än tiden kan avgöra...

Vad händer runt omkring mej just nu då? Jo, idag har jag sörvat lunchgäster i vanlig ordning på Vilhelminas snyggaste lunchhak "Krogen" (beröm åt den uppfinningsrika namngivaren) och efter jobbet gormade jag lite på min käre far efter att ha tvingats äta en burk makrill till middag i brist på annat vilket resultearade i en shoppingtur på ICA och sedan hem och baka chokladtårta inför mitt fördelsdagsfirande imorgon såhär fem dagar efter min fördelsedag.

Jag rymmde nämligen till Sandö under helgen så jag "missade" hela fördelsedagen. Men det kan jag säga att det ver värt! Helgen inleddes med en helt underbar kväll ute i Sofies stuga i Solumshamn (tack Sofie) tillsammans med de mest fantastiska männskor jag vet, Sandöbrudarena! Därfeter blev helgen lugn, med lite sing star, lite H-sand, några filmer och framförallt massor med tid tillsammans med Robin, dock tungt att behöva åka igen.

Ikväll ängnar jag några extra tankar till Linn och Fredrik som packar och väger väskor in för deras stora äventyr, "flytten till London", som tar sin början i morgon. Måste erkänna att jag är smått avundsjuk.

Nä nog babblat för idag, man skall inte ta ut sig på en gång...

Natti natt!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0