Frisk.

Snabbt fånagt, lätt förgånget. Mådde mycket bättre igår kväll redan, fick lite dåligt samvete för att jag var hemma från jobbet. Varför är jag sådan? Borde väl istället nyttja mina lediga timmar och vila, inte få ångest för att jag inte är tillräckligt sjuk? För hög arbetsmoral.

Hittills idag har jag inte gjort mycket, sov till halv 10 gick upp och åt frukost, gick tillbaka till sängen och la mig och läste, men boken blev för tung så jag la igen ögonen och slummrade en stund till. Läser en "Såld", en självbioagrafi av en rysk flicka som blev såld som proustituerad - en bok som verkligen inte spar på detaljerna, jag vill hellst spy när jag läser den.  I alla fall lyckades jag masa mig upp igen ur sängen vid ett snåret och gå ut och rasta vovven en sväng och nu snart ska jag, lillasyster och Stenbergskorna ner på BC och pumpa muskler. Snart får ni passa er...

Kräk.

Skrev högskoleprovet idag, hade hoppats på en förbättring men det blev nog snarare en försämring. Fick slänga mig ut ur salen mitt under sista delproven för att kräkas så att det kändes som inälvorna skulle följa med - vilket jag tror kommer märkas i slutresultatet... Kändes en aning pinsamt att slänga sig ut ur salen med en hand över munnen när 24 andra sitter och skriver som aldra intesivast.
Värst var kanske att jag skulle börja jobba dirket när provet var slut och blev istället tvungen att gå och sjukanmäla mig sådär 2 timmar innan kvällens nostalgidans skulle dra igång.. tror inte att det blev så kul för dom andra som jobbar ikväll. Det är så dumt bara att jag inte haft en enda sjukdag under mina två år på krogen och nu vart jag tvungen att stanna hemma på min femte arbetsdag på hotellet, man vill ju göra ett gott intryck, sen hade jag verkligen sett fram emot att jobba en festkväll.

Ikväll känns det iaf mycket bättre, vet inte, antingen hade jag väl ätit något dåligt eller så har jag fått en liten släng av den här magsjukan som snart har drabbat hela samhället.

Ikväll ska jag lapa hälsofil och se en Huss-film....

Tillbaka i restaurangvärlden.

Sitter och kanparar på ett äpple. Har precis kommit hem från att ha varit på bio och sett "Mamma Mia". Helt okej, men verkligen inte vad jag hade förväntat mig.

Hitills trivs jag riktigt bra på hotellet, skön stämming, mycket mera avslappnat än vad det var på Krogen (bör inte enns gämföras!). Så nu fått ett schema på som infattar nästan 40 timmar i veckan enda fram till i slutet på november, lovade också halvt som halvt att jobba julborden i december också. Om jag ska vara ärlig känns det rätt skönt att hålla sig i skinnet och stanna här hemma fram till jul och ägna lite tid åt familjen samtidigt som man bättrar på sparkontot.
Fick tillbaka svar från hotellet i Norge som erbjöd mig jobb, tydligen så om jag vill ha det MÅSTE jag börja den 22 dec, det lutar helt klart mot att jag tackar nej. Det känns inte värt det att åka bort precis innan jul och spendera julen på ett ställe där jag inte känner en enda kotte. Har man tur kanske man kan hitta något annat för januari, nu har man ju lite tid och se sig omkring.

Nu väntar sängen, börjar 05.30 imorgon (igen)....

Liv i luckan.

När det händer händer allt på en gång. Inom loppet av två dagar rasade det in tre jobberbjudanden i min mailbox, eller rättare sagt chanser till jobb. En inbjudan till arbetsintervju i Åre den 14 nov för jobb som värdinna på en fjällstation, ett hotell i Norge, dock startar anställningen två dagar före jul vilket jag inte är så pigg på och så hotell vilhelmina som ville att jag skulle komma dit och prova idag vilket jag också gjort! Var med under frukosten och lunchen idag och imorgon ska jag vara med på middagen och faktikst: so far so good...
Så nu får tiden avgöra vad det blir av det hela.

I helgen tog jag och flydde till stuga tre på Junsele camping, där jag och Linn har myst, ätit och druckit gott, blivit nostalgiska och framförallt smitt planer för framtiden! Wonderful.

Tjoff.

Ny dag, nya krafter.. Efter gårdsgsmorgonens nederlag angående arbetsökning gav jag upp och for och satte mig och snacka skit på Stenmans iställer. Ett mycket gott val om jag själv får säga det.

Idag värer kroppen efter att både ha prövat på hatha yoga och Muscle spin igår - nya favoriter båda två!
Nu snart ska jag ut och äta lunch med mammsen sen får vi se.. borde väl söka nått mer jobb... borde...

Linni, virs ir di? Har du gjort slut med mobilen?

En arbetsökandes vardag.

Skrev in mig på förmedligen på Fredag för två veckor sedan. På måndag (alltså 3 dagar senare!) ringer min förmedlare upp mig för att tala om att chefen på ICA vill träffa mig, jag går dit på en gång och utan att jag vet ordet av sitter jag i någon form av anställningsintervju. På onsdagen hör chefen av sig och erbjuder mig ett jobb på ca 20 h i veckan, jag ber om lite betänketid dels för ATT 1. Jag vill helst inte jobba på ICA (ingen ställde frågan om jag var intresserad överhuvudtaget!) 2. Jag har sökt 7 olika jobb under veckan som alla är 100% tjänster och det är saker som intresserar mig. 3. För att kolla upp vad som händer med mina stämplingspengar om jag skulle neka. 4. Jag BEHÖVER en heltid.

På Fredagen ringer jag till ICA för att kolla hur lång uppsägningstid jag har om jag skulle ta jobbet, får ett otydligt muttrande till svar och får istället rycka in och stå och dema lusssekatter i butiken hela helgen (detta åt ett annat förteg!)

Lovade att lämna defentivt besked nu på morgonen, vilket innebär att jag gått runt och haft beslutångest typ hela helgen så tidigt i morse ringde jag till arbetsförmedligen för att kolla om jag skulle ha rätt att hoppa av min tjänst om jag vart erbjuden en 100% någon annanstans, dom visste inte och hänsvisade till facket. Facket kunde inte svara så de hänsvisade till a.kassan och den tredje telefonkön för dagen. Väl framme på a-kassan visste dom inte heller utan hänvisade till arbetsgivaren själv (som inte gav mig något svar på fredagen!), det enda dom kunde säga var att om jag tackade nej skulle jag bli avstängd från a-kassan. Så då ringer jag min handläggare för att be om råd och han hänsvisar mig till att ringa ICA chefen och "kolla upp mitt avtal". Så jag plockar upp luren för samtal nummer fem. Jag inleder med "Hej! Jag har funderat över jobbet nu och jag är intresserad (vilket inte var en lögn då jag bstämt mig för att ta det tills dess att något bättre dyker upp, vill inte riskera att gå arbetslös hemma utan stämplingspengar!), det enda jag egentligen skulle vilja veta innan är ur lång min uppsägningstid är? (precis så som ams sagt åt mig att fråga).
Jag får svaret; "En månad, men eftersom de här känns lite väl osäkert vet jag inte längre om jag erbjuder dej ett jobb... jag åtekommer senare i veckan..."

Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen. ÅNGESTBILDANDE - tur att jag började dagen med ett yogapass.
 

Hemma.

Okej Loonin, det är sant. Bara för att jag är hemma behöver jag väl inte sluta blogga.

Första "måste-träffa-alla-hetsen" börjar att lugna ner sigg och nu försöker jag att fokusera på att hitta ett jobb. Har hört mig för lite med gamla arbetsgivare, men det verkar som att arbetsutbudet här hemma är rätt lågt nu för tillfället. Var på arbetsförmedligen idag och blev varmt rekomenderad att åka till Norge vilket jag själv har funderat en hel del på så kanske man får ta tag i och ringa runt till olika företag där under nästa vecka.

Åker en sväng till ö-vik på tisdag så om det är någon anna som råkar vara där just då så kanske ni vill göra mig sällskap för en lunch?

RSS 2.0