Tårtbak.

Kvällens stora fråga; Kommer att jag att lyckas få lös mina schwarzwaldtårtebottnar från bakplåtspapperet?

Efterlysing: Födelsedagspresent.

Jaha, nu har jag gjort det igen - bokat ett spinningpass och sedan bestämt mig för att inte gå, men endå glömt att avboka, får väl bita i det sura äpplet och betala starffavgiften på 50kr. Eftersom det var andra gången den här månaden betyder det att kostnaden för månadens träning hamnar på 500 kr... grrr! Kan väl sammanfatta det med att det är tur att jag äntligen fått lön igen, det var ju liksom bara ett halvår sedan sist, något som syns tydligt på mitt numera minimala sparkonto, grr..(igen!)

Har sprungit runt i varenda affär på byn idag (vilket iof inte är allt för många) i jakt på en födelsedagspresnet till far. Det var nämligen så att jag betämt mig att köpa en viss sak (törs inte säga vad i händelse av att pappsen får för sig att läsa bloggen) och sen när jag står i kön och skall betala så träffar jag en viss släkting som tydligen köpt precis samma sak för att ge honom det i julklapp. Så där stod jag, tillbaka på ruta ett. Och som sagt jag har gått igenom hela halva samhället och har ännu inte funnit något bra, måste ringa syster och be om hjälp tror jag. Vad köper man till nån som redan har allt?

Men förutom detta njuter jag av dagen, är ledig, jag och Jenny lyfte lite vikter på förmiddagen sen tog vi en klassik Stenmans lunch innan jag sjutsade iväg henne på arbetet. Har också hunnit vara förbi hos mormor och morfar och druckit kaffe och ätit mormors fantastiska kanlebullar (något jag gör på tok för sällan!) och ikvälll ska jag nog bara sega på här hemma, tvätta lite kläder, försöka organsisera lite papper och kanske om jag känner för det baka nått gott bröd...inga krav, bara poa på i min egen takt och njuta för snart börjar julbordshelvetet vilket innbeär 4stycken fredags- och lördagskvällar i rad på jobbet, gggrrr...(för tredje gången!)

Fröken Emma.

Nu kan jag även lägga till "fröken" i mitt CV. Volgsjöskola ringde förra veckan och frågade om inte jag kunde vicka i en femteklass under måndag och tisdag (jag vet inte hur det fått tag i mitt nummer), men snäll och girig som man är ställde jag upp. Vad ska jag säga? En minst sagt omtumlande upplevelse, jag tror dom testade mig på alla de möjliga sätt. Att 13 ungar kan föra så mycket oväsen! Det var inte bara en och två gånger som jag kände för att öppna fönstret och slänga ut hela högen. Kan jag verkligen ha varit så när jag gick i femman? Aldrig. hum.
Men faktum är att jag tyckte att det var riktigt roligt. Roligast av allt var att jag fick möjlihet att hålla en första hjälpen lektion där vi gick igenom Livsfarligt läge-larma, andning-puls, stabilt sidoläge och konstgjord anding och alla 13 var jätte engagerade och ställde miljoner frågor och tycktes verkligen ta till sig det jag sa. Så en en gång har man gjort välden till en säkrare plats. Eller vad säger ni mina kära Sandövänner?

Nu ska jag vila mitt trötta huvud framför TV4 och "House"...

Byxbråttom.

Idag rinner näsan NANTING! Föll därför för reklamen och gick på apoteket och införskaffade mig nya "Otrivin Comp" som sägs ska ta bort just rinnsnuva, Jag återkommer med en utvärdering så småningom. När jag endå var där hög jag även med mig en burk med vitaminer, har fått för mig att jag skall bli piggare av dom, rapporterar även om det senare.

Dagen idag började minsann omtumlande. Mamma knackade på min dörr 05.20 imorse och frågade när jag började jobba varvid jag svarade "05.30, som vanligt!". Tror ni jag fick byxbråttom eller? Det tog mig 15 minuter innan jag stod innanför köksdörren på jobbet, en procedur som annars tar mig ca 40 minuter. Det roliga var att frukostbuffén var färdig tidigare än vad den brukar vara, jag tror jag fick upp ångan rätt ordentligt. I övrigt har dagen varit rätt lugn, lite gäster, gick från jobbet halv 2. Åt värdens maffigaste kladdkaka på Stenmans tillsammans med syster och gick en sväng i hopp om att hitta arbetsskor, vilket tycks vara något av en drömfantasi när man lever i ett småsamhällle i södra Lappland.

Har fortfarande inte bestämt mig om intevjun på lördag, känner mig mest trött, förkyld och insperationslös.

Arbetsbrist? Tvärtom.

För en månad sedan hade jag ångest för att jag var arbetslös, något som idag verkligen känns som slöseri med energi för just nu har jag verkligen omvänd ångest. I nuläget jobbar jag ju mellan 30 och 40 timmar på hotellet, men så idag var jag på simhallen och badvaktade och blev då frågad om jag var intresserad av att jobba rätt mycket där efter jul, något som först inte lockade så mycket men så började han snacka om utbildningar inom friskvård och att börja leda kurser och liknade, vilket är min grej. Sen så ska jag jobba i kafeterian imorgon och då vet jag att chefen där pratar om nån "plan" hon har för mig som hon tydligen vill dikustera. Som om inte detta vore nog är jag inbjuden till en arbetsintervju i helgen för ett jobb på en fjällstation. Jag kan inte riktigt bestämma mig om det är värt att åka eller inte för intevjun är nämligen i Åre och det är min enda hellediga helg på 2 månader...
Och sen på detta så är jag jättesugen på att bara lämna allt och åka till Norge efter jul.
Tänk vad livet skulle vara lätt utan valmöjligheter.


Låg intelligensnivå.

Jag undrar om det är ett tecken på att att det är dags att gå till sängs när man får "Bailbombare avrättade i Indonesien" till "BOLIBOMPARE avrättde i Indonesien". Herre Gud vad jag fick fundera vad dom menade, var det barnpogramledaren som blivit dödad, eller var det en grupp svenska barn som avrättats (hemska tanke!)? Jag fattade ingenting...

Har iaf arbetshelg i helgen, men jag lider inte. Jobbar 7-15 så man hinner ju endå med att ha lite helg, i eftermiddag tog jag en långpromenad med jenny och lill-vovven, sen for jag hem till mor och njöt av fläskfilé, bärpaj och ett glas Lindemans, gick sedan tillbaka ner till Jenny och såg världens sötatste film "Alvin and the chipmunks"; det är nästan så att jag önskar att alla det små jordekorrarna som jag delade tallskog med i somras var lika musikaliska och pratsamma, eller kanske hade det blivit mycket tillsammans med de 130 ungarna.
Hade tur och fick lift hem, men vad gör jag? Jo, glömmer väskan med frukostnycklarma som jag behöver för att ta mig in på jobbet kl.07 imorgonbitti, så nu sitter jag och väntar på att jenny ska svänga förbi med den. vad skulle jag göra utan vänner som ställer upp?

Och på tal om vänner, det har varit många kära återsenden i veckan. Först kom Angelika hem en sväng och sedan kom sofie och visade upp karln sin, så fick vi medd alla dom till Umeå på torsdagen för lite planlöst shoppande, och vem träffade jag där? Om inte Mys-My i egen hög person!


Sömnbrist.

Sömn är något som inte stått särskillt högt på min prioriteringslista den senaste veckan.
Jobbade morgon onsdag - söndag förra veckan vilket innebär att väckarklockan ringer 04.45, trotts detta kunde jag ju inte motstå att gå ut fira lite halloween på fredagskvällen. Blev en väldigt trevlig fest som började med ost och vin hemma hos Jenny för att sedan avansera till utgång på hotellet, jätte jul att träffa Stina och Tina som nu åtevänt hem från "down under".
Slutade på jobba på hotellet vid 3 på Lördagen, men så åkte jag på att jobba och sälja öl och vin på ett 50-års kalas på kvällen/natten (ibland är man FÖR snäll!) och sen var det hem och sova fyra timmar för att sedan gå tillbaka på hotellet och servera frukost... jag crashade och sov över tolv timmar på södagnatt...

Inatt har jag varit i Malgovik och följt det amerikanska presidentvalet, tyvär blev vakan lite hackig då jag sov i intervaller, Alex däremot var tapper och lyckades hålla sig vaken enda till halv sex...

Nu snart ska jag iväg på jobbet, gruvar mig lite att jobba kväll, hoppas att det inte är någon som ska äta á la carte ikväll, "finservering" är inte riktigt min grej. Sen ikväll ska jag till Tina och grtta henne på födelsedagen coh imorgon åker jag till Umeå över dagen för att strosa lite på stan,dricka en latte och förhoppningsvis kanske köpa en kjol.


RSS 2.0