Lycklig.

Jag ar trott, trott, trott! Men vet ni vad? Det gor inget for jag ar sa exhalterad, livet leker! Det ar nu 8 veckor sedan jag lamnade sverige och jag har bara tva och en halv vecka kvar pa waukeela, sedan borjar aventyret. Bit for bit borjar det att bli verklighet. Aker tillsammans med Micelle (australienska) till Boston den 17 aug, hostelet dar ar redan bokat och klart, sedan drar vi vidare for ett kort stopp i NY (en el. tva natter), sedan dundrar vi ner till washington DC tillsammans, dar hoppas jag att Alexandra #1 har tid for mig :) Runt den 26 aug delar vi pa oss och aker ut till varsin kust, hon till ost och jag till vast. Pa vastkusten mots jag upp av Alexandra #2 och sjalvklart ska jag umgas med Alexandra #3, efter en tid i San Fransico bar det av nerover, ej klart exakt vart. MASTE dock se Grand Canyon, haller pa att kolla upp bra hikes dar just nu.

Jag langtar sa att jag haller pa att do, men det hander en del kul nu ocksa, akte till Burligton, Vermounth i fredags kvall(tillbaka lordag), och halsade pa hemma hos en arbetskompis, hade en himla soft dag, satt pa hoga klippor och njot av solen och madde gott.
Har tre lediga dagar kvar innan lagret ar over. En ar i morgon, da ska jag dra upp till White mouintains och aka zipline och ga pa hike.

Nu ar det dags att ga ut och forsoka lara de sma liven simma....

Puss och kram

Oj.

Jag har inte skrivit pa sa lange och det har hunnitr handa typ 1000 saker:

Forsta halvan kids akte hem i helgen, vilket avslutades med en foraldrahelg med vattenshow, musikal och lyxlunch. Nar allt lugnat ner sig gick hela personalstyrakn ut och at gott: stenugnsbakad pizza och brownie sundee (och JJA: i amerika ar allt BIG!)
Vi fick oss en ledig dag pa sondag, sov till halv (forsta dagen jag inte behovt stalla klockan senn jag kom hit!) sen spenderade jag resten av dagen i mysiga turistshoppar i Conway.
Pa mandagmorgon anlande nasta skock med ungar: jag bor aven denna gang tillsammans med fyra stycken 10-aringar, an sa lange funkar det bra, bara lite hemlangtans tarar.
Har nya simklasser nu, hoppas jag lart mig av mina misstag...

Datorko, maste sluta.

Borde kanske sluta blogga... blir bara kort och informativt nu for tiden. Sorry!

Bilder.


Min tanke nu var att gora ett stort fotokollage har, med massor av bilder fran de senaste 6 veckorna. Grejen ar den att datorn jobbar sa fruktansvart sakta (och jag vill sova!) sa jag maste nog ge upp efter 8 bilder, men battre an ingenting. Se och njut istallet.



Underbara, fantastiksa, busiga dagar i London.



Amerikansk sportkultur.



Underbar natur.



Snyggast "Swimstaff " ever.


NATTI NATT!

Belly bug.

Oj vad lite tid jag haft framfor datorn, ledsen! Men jag lever iaf.

Det har stallet ar en enda rora just nu. Vi har ett 24 timmars magvirus som vandrar runt och slar ut saval campare som ledare. Har klarat mig sa har langt (peppar, peppar), tva av sex i min stuga har redan haft det.
P.g.a av sjukan fick jag precis fragan om jag kan ge mig ivag pa en overnatt hiking tidigt i morgonbitti (hon som ska ivag ar sjuk) , och vad gor man inte for teamet? Vaskan ar redan packad och jag ar redo.
Tycker dock synd om de stackare som ar kvar ute pa bryggan, det kommer att fa undervisa dubbla klasser imorgon.

Hade en jattebra ledig dag igar, drog till Portland sent pa mandagkvall, drack ett glas rodvin (vilket inte hor till vanligheterna har over) och sov som en stock aven fack jag fick lov att sova pa golvet p.g.a platsbrist. Vaknade tidigt och gick ut foren frukost, som for ovanlighetenskulle var sockerfri och ekologisk! Drog ner till havet och lag dar och njot och stekte, laste en akta tjejbok. Tog en riktig durch, gick ut och at sushi for forsta gangen i mitt liv- och jag alskar det redan! Vi avrundade dagen med att ga och se en basebollmatch, SeaDogs vs. NH. Agne storre delen av matchen med att forsoka forsta reglerna, men nu tror jag att fattar. Tycker dock att det ar en lite handelselos sport med tanke pa hur langt det ar mellan de "spannande momenten".

Foresten sa borjar jag skpa lite planer for mina sista fem veckor har i landet. Kommer formodligen att resa med en tjej fran Australien fort ner till NY for ett par dagar,sen funderar vi pa att dra vidare till Washigton DC sen ska hon mota upp en kompis i Miami och da komer jag nog formodligen att dra ut till vastkusten och mota upp Alex och resa runt dar, typ San Fransico, LA, Las Vegas, Grand Canyon och sen avsluta med NY. Kanns himla bra att det borjar fa lite struktur, maste dock borja boka lite snart sa att priserna inte stiger for mycket. Jag ar exhalterad!

Dags att gora natt vettigt. Puss och hej!


Portland.

Tillbaka pa camp igen. Dagen har varit bra: tog oss ut vid 12 snaret, at en brunch tittade i en massa affarer i ett kopcentra, kopte ett sott linne. Drog in till centrala portland, himla mysiga stad, ligger vid havet, har en stor hamn och det ligger massor med udda butiker langst kustlinjen. At god lax till middag, virrade runt i trafiken for att hitta ett varuhus, holl bara pa att kracha bilen 3 ggr, folk kan inte kora i det har landet, det ar ett som ar sakert.

Nu vantar sangen och 6 timmars somn innan det ar dags att ge sig i kast med barnen igen.

Day off.

Befinner mig just nu i Phils hus (ursakta: Mansion) tillsammans meden harlig rora av nationaliteter, en amerikan, tva britter, en fran kazakstan, en fran nya zeeland och sa jag fran lilla sverige. Vi kom hit vid tolv snaret i garkvall, snicksnackade en stund sen foll vi alla omkull som doda i vara sangar. Sov ut ordentligt till klockan 10 och nu vantar jag pa min tur att fa ducha i en riktig dusch, ska bli underbart, maste kyla ner mina solbranda lar. Efter duchen ska vi ut och ata natt gott.

opps. ledigt see ya.

RSS 2.0