London igen.

Sitter pa ett internetcaf'e vid Marble arc i London. Maste saga att det kanns himla konstigt att vara i den har staden och bo ett hostel istallet for hemma hos Linn och Fredrik.

Hade en jattemysig 20ars-dags-formiddag med Alex i NYC, at frukost i Greenwitch village, promenderade i Central Park och bytte ut tartan mot Ben & Jerry's. Eftermiddag och natten tillbringade jag pa flygplatsen och pa Atlantflyget hit. #

Gardagskvallen/halva natten spenderade jag i Oxford hos Rebecka, himlans trevligt och idag ska jag mota upp med michelle sen bar det av hemat i morgonbitti, kanns sa bra!

NYC -igen.

Okej, Jag lever! Brist pa tid, lust och datorer som gar att ha att gora med har lett till att bloggen statt en aning stilla de senaste veckorna. Kanske ar det ett gott tecken att man ar sysselsatt med annat an att sitta framfor en skarm nar man ar ute och aker. For sysselsatt har jag verkligen varit. Efter San Fransisco drog vi pa en tre dagars "camping/hiking/aka van och ta kort-tur" i Yosemite nationalpark, helt otrolig natur, det var har man filmad bl.a. "den siste moikanen".

Efter det tog vi oss ner till sodraste sodraste Karliforninen och San Diego for att enbart njuta av sol, bad och langa strander i nagra dagar (brande oss dock sa totalt forsta dagen att vi fick ta en dag pa museum ocksa, haha!).
 
Fran San Diego drog vi vidare mot Arizona och den lilla universitet staden Flagstaff vilket blev var ut gangs punkt for dels en eftermiddag i Sedona (ett red rock omrade som gett insperation till manga vasternfilmer (Sa otroligt vackert)) och en heldag i Grand Canyon.

I Sondags bussade vi fran Flagstaff upp till Vegas, vadrade runt och tittade pa alla hotell och tog del av nattlivet pa mandagen (spelade bort 5$ pa roulette!).
 
Natten som var spenaderade vi pa flyg tillbaka hit till NYC dar vi ska spenadera den resaterande tiden innan jag lamnar USA pa Sondag. Hogst pa prioriteringslistan star nu shopping och en broadway show.

Btw landar jag pa Vilhelmina flygplats pa Onsdag (24 aug) klockan 20.15. Vilket kanns valdigt bra....

Underbar stad.

Aaaa, San fransisco. Vart ska jag borja? Livet ar just nu helt enkelt underbart! Det senaste dagrna har varit fyllda med sa mycket roligt. Jag har: Cyklat runt hela staden (inkl. Golden gate bron), varit pa latino bar, bott i en pissgrand och nu flyttat till paradiset (HI, tva gator darifran), sett sjolejon vid pier 39, seconhand shoppat pa haight (flower powerns epicentra), varit pa fest i lagenhet med panoramafonster, akt limosin, lurat mig in pa nattklubb, lyssnat pa gospel, promenerat runt i "gaykvarteren", tittat pa politisk teater i park, kokat makaroner i micron....

Och bast av allt jag har delar allt detta med min alskade ALEXANDROR!

Har aven bokat lite mera for resan: 
Lamnar San Fran pa torsdag morgon for att ga pa en tre dagars lang hike i Yosemite, sen blir det buss till san diego och soliga strander, vidare mit las vegas och grand Canyon och flyg till NYC den 16 sept for fyra dagras intesiv shopping....  

RSS 2.0