Update.

Högskoleprov, jobb och ett nästintill icke fungerande internet har fått mitt bloggande att rinna ut i sanden.

Tänkte därför dra en kort resumé av den gångna månaden:

Jag har fortsatt mitt arbete som Renholdsmedarbeitare på sjukhuset. Faktum är att jag sakta men säkert börjat vänja mig mitt monotona arbete och när jag tänker efter har jag det riktigt bra. Jag stiger upp klockan halv 6, äter en ordentlig frukost och tar min halvtimmeslånga promenad till jobbet för att gå in genom grinden starx innan klockan 7. Då går jag i min egen värld, moppandes med en god talbok i öronen. Vid nio tar jag mig en kaffekopp på "bakeriet" tillsammans med mina arbetskompisar (fem arbetarkarlar mellan 35 och 40 år) och lyssnar till deras Tröndersk och försöker vara kvicktänkt när det driver med mig. Sedan jobbar jag på till elva då jag äter min medhavda lunch i lung och ro. Och sen jobbar jag på till klockan tre, och blir nu och då avbruten av målare som vill småprata alt. lämna sitt telefonnummer. Stressmagen är borta och jag har verkligen haft tid att hänge mig åt mina egna tankar och funderingar. Kvällar och helger har gått åt dels till mitt extra jobb - Krem kaffebar, där jag numera även är betrod att laga mat i köket (vilket har resulterat i fina brännmärken på armarna) och dels till att plugga inför den gångna helgens Högskoleprov, dock förgäves. Sänkte mig själv från tidigare. Men det var iaf en väldigt trevlig helg i Östersund då jag och alex hyste in oss hos en jämngammal släkting och hans rumskompis. Lördagkvällen blev det först Earth hour och sedan utgång - det var länge sedan jag dansade så infernaliskt. Och på söndagen blev det ett kärt återseende då jag tog mig en fika på stan tillsammans med Alina.

Jag njuter av nuet. Hitills har det mest handlat om jobb, men nu har jag gett mig tusan på att njuta mer av staden, vilket underlättas avsevärt av att det börjar bli vår. 

Jag kan dock inte undvika att fundera mycket på framtiden. Längtan efter att få börja plugga igen är stor. Ska söka nu till hösten, problemet är att jag nu har exakt 16 dagar på mig att bestämma mig för vad jag vill söka. Jag vet att jag vill till umeå och jag är lite inne på kanske psykologi eller kognitivvetenskap. 

På fredag ska jag iaf hem till lilla Vilhelmina och vara hemma tills efter efter påsk, det känns underbart skönt. Längtar efter alla nära och kära. Hoppas på bra väder för skoter- och snowboardåkning.

Funderar ganska seriöst på att ta mitt pick och pack och lämna Trondheim till midsommar, det känns osm en skön brytpunkt, då hinner jag uppleva våren + lite av sommaren här samtidgt som jag får lite sevensk sommar detta år. Däremot skulle jag gärna dra på en härlig 4-5 veckors resa i augusti, typ Indonesien eller nått annat interssant, någon som har något förslag/vill med?

Ikväll måste äckellägenheten saneras och sen ska jag sova TIDIGT!

puss.

RSS 2.0