Ö-vik-Sandö-Umeå.

Oh Yeah! Den här lediga helgn har jag spenderat på bästa möjliga sätt. Åkte  iväg till My på lördagsmorgonen och blev uppmött på busstationen och fick nästintill direkt åka iväg till Köpmanholmen för att titta på My när hon lekte kamazakipilot i målet (beundransvärt!), på lördagskvällen blev det mys hemma hos My med älgkött (förvånad?) och lösviktsgodis (dock inte i kombination!). På Söndag gjorde vi stan osäker och jag lyckades hitta mig en vårjacka på H&M, en sådandär lång med dragsko längst ner...

Igår kväll åkte vi ner till Sandö och hälsade på hos Johanna och Lina som precis kommit hem från Vietnam. Och som vanligt på Sandö blev det en nostalgitrip med te och skvaller halva natten (klockan blev så mycket att vi stannade och sov på soffan). I morse hann vi förbi på skolan en sväng och krama om halva lärakåren. Marianne påpekade dock att det fortfarande facktiskt var ett halvår kavr till ReUnion, haha. Sen åkte jag upp till Umeå och han både med att köpa mig ett par nya ljusa jeans och äta middag med syster. Tanken var dock att jag skulle bjuda henne på mat men det skutade med att det blev tvärt om när det visade sig att jag inte längre hade täckning på kortet. woops, så kan det gå när det kliar i shoppingnerven.

Imogon blir det jobb igen, fy usch och blää.

Pytonorm.

Ungefär så känner jag jämtemot jobbet nu. Varje morgon jag vaknar och vet att jag måste gå dit vill jag hellst bara spy. Alltid samma rutiner, hacka sallad, sevrvera lunch, diska, städa, torka, städa och städa igen... bläääää! jag vill verkligen ha svar från BUNAC nu, vare sig det är positivt eller negativt. För om jag får åka då kan jag gå in och berätta för chefen exakt hur länge till jag kommer att jobba (man vill ju ha in pengar enda fram till avresan) och om jag med säkerhet vet att jag inte får åka blir det väldigt mycket lättare att dra i andra trådar och försöka hitta på något annat, för en sak är säker INTE EN SOMMAR TILL PÅ KROGEN! då blir jag psykiskt störd.

För övrigt drömde jag att jag födde barn inatt, vad kan det betyda? Och så vitt jag vet brukar man ju vara två om ett barn, hum....

Dagen efer dagen före.

Puh, jag överlevde ännu ett högskoleprov, otroligt! Känner mig till och med rätt nöjd, rättade mina svar igår kväll och det visade sig att jag svarat 77 % rätt, vilket måste vara en förbättring från mina 1,2 förra gången, mest av allt är jag stolt över LÄS där jag bara fick 1 fel samt ELF där jag förra gången typ hade rätt på 35 % och nu hade jag rätt på 75%, helt klart en förbättring. Konstigare är att jag sänkte mig rejält på NOG (matten), det som gick alldra bäst sist. Vad kan de bero på?

Resten av kvällen igår flöt på rätt lungt, åt grillat här hemma, tog en långpromenad med syster och Tobbe och somande framför en Angelina Jolie-film där framemot midnatt. Idag väntar arbetsdag, jag bävar! Uasch vad jag är less nu, måste göra något annat i sommar! Fick mig till exempel en utskällning av chefen i fredags för att jag frågade om jag fick sälja en limpa, starka misstankar om att han har lite problem med nerverna.

Nästa helg blir det kanske Ö-vik för att umgås lite med Mys My. Längtar!

Framförhållning noll.

1 dag och 11 timmar, exakt så lång tid har jag kvar att förbereda mig på högskoleprov. Vad hjälper det?
Sist jag skrev provet tänkte jag, "Vad bra, nu har jag MASSOR med tid att förbereda mig till nästa prov!" och vad händer? Jo, på påsklördagen när jag sitter upp i fjället kommer jag på "Just ja, var inte högskoleprovet någon gång i april?", jag tittade i almenackan och insåg då att det bara var två veckor kvar. Detta resulterade då i att jag nu de två senaste dagarna har suttit och panikpluggat igenom ett antal gamla högskoleprov i förhoppning om att jag åtminnstone skall få upp tempot lite. Jag som nu skulle ha läst igenom hela svenska akademins ordlista, tränat min engelska, lärt mig läsa med två nedslag per sida (precis som olof Palme), läsrt mig räkna bättre än Jonas och gått igenom hela statistiska cetralbyråns material....        drömma går ju.

En till!

Nu bloggar Gillan också. Span in: http://cazevolew.blogg.se

RSS 2.0