Ny.

Gårdags kvällen slutade precis som jag trodde, jag somnade i soffan framför tevn, dock fick jag lov att vakna till liv och åka och hämta hem syster och Tobbe där runt halv 2, men vad gör man inte? hah.

Nu är jag iaf en helt ny männska, jag kom precis hem från en 80min helkroppsmassage, mer än underbart skönt, hamnade i nått läge där jag var någonstans mellan vaken och medvetslös. Massage är en sådandär typisk grej som man borde unna sig oftare men som man är alldeless för snål för, varför det? Man inser ju hur värt det är varenda krona när man lägger där (kan tillägga att jag inte betalat själv nu utan det var en julklapp!)!

Ikväll väntar middag hos farmor sen får vi se vad jag tar mig till, en bra film skulle inte sitta fel.

Hård dag.

Jag trodde precis att webblogg hade ledsnat på mig med tanke på att jag uppenbarligen varit väldigt negativ i mina senaste inlägg (vet dock inte varför!), men tydligen hade jag bara råkat trycka in "caps lock" när jag skulle skriva lösenordet! Sånt som händer när man är fumlig.

Har precis kommit hem från jobbet, det känns som att vi har haft typ 1110000000 gäster på middagsbuffén fast statistiken säger något helt annat. Konstigt det där, vissa dagar känns det som att man får arbeta häcken av sig och andra dagar känns helt döda och när man kollar försäljningsiffrorna kan dom vara sjuhöga den dagen då det känns som att man inte gjort något. Hänger ni med?

Har annars jobbat jätte lite den senaste tiden, tappade massa arbetsdagar i och med påsken (då vi stängde restaurangen). Den här veckan blev det bara 3 arbetspass. På ett sätt är det skönt att få vila lite (kanske bra pga magkatarren också) men samtidgt känns det för himla surt när man får hem löningen nu när det böejar närma sig sommar och allt.

På tal om sommaren har jag föresten fått iväg vart enda litet papper (+gjort intevjun) till BUNAC, så nu är det bara att vänta och se om jag får åka till USA och jobba i sommar. Har jag tur ringer dom upp mig redan om tre veckor. Det är endå konstigt hur man fungerar för jag har i flera månader tänkt att det här vill jag verkligen göra och nu när det börjar bli allvar hemsöks jag av känslor av tvivel ena sekunden för att sen direkt fall tillbaka i att jag vill. Aja, jag får ju tänka på det ett tag till, ska bland annat till sthlm den 11 maj på information. 

I helgen är jag ledig och utan några direkta planer förutom att jag i morgon ska iväg på 80 minuters helkroppsmassage. Den ni!

Nu ska jag sätta mig framför tven med en varm kopp te och en apelsin och förmodligen slutar det med att jag somnar där.

Påskbetraktelser.

Till sist tog jag mig iväg till Granliden ändå och fick byta om 100 knyck för att sedan hänga med ut och skotra. Fredagsvädret hade kunnat vara bättre, blåste kallt och snöade, det i kombination med mina kalla tår och dåliga start på dagen gjorde kanske inte mig till någon jättekul typ. Humöret tog sig dock framemot kvällen då det bjöds på fkällrödning och vitt vin inne i stugvärmen (kan även tillägga att jag äntligen fick ta del av påskgodiset!).

På påskafton körde vi med skotrarna upp på Gittsjön igen där det anordnades ett privat litet Gittsjönapp (jag kammade hem en supersnygg snusnäsduk, trotts att jag inte drog upp en enda firre!). Hemma i stugan igen blev det snabb dusch och styling framför värdens minsta fickspegel och sen satte jag mig i bilen för att köra 8 mil upp till klimpfjäll där det skulle bli vindrickande i husvagn och sedan utgång på hotellet. Tyvärr han jag bara dit innan jag började må skit (vilket senare har visat sig vara en enveten magkatarr) så sitället för partaj blev jag liggandes i fosterställning i byströms husvagn! Kanske fanns det en mening med det också, jag slapp ju ge mig ut i 27 graders kyla, haha!

Jag min dumma nöt hade inte tänkt på att med mig några ytterkläder upp så nästa dag blev det till att låna ihop en någorlunda skotermundering för att kunna hänga med upp på fjället. (fortfarnde krasslig)  Vilka vyer alltså! Man är för dålig på att uppskatta sitt eget land.

På eftermiddagen åkte jag tillbaka ner till Granliden (snacka om kringflackande) för att mysa tillsammans med mor och syster, tyvär så gjorde sig magkatarren lite väl mycket påmind och jag sov mest hela kvällen, detta fick mig att besluta mig för att åka hem på måndagsmorgonen så hela annadagen spenderade jag mest i min säng är hemma.

Idag finns lite mera hopp om liv så ikväll blir det spa och relax på hotell vilhelmina. mys!

Svart katt.

Förra helgen såg jag en svart katt gå över vägen (två gånger!), och sedan dess verkar oturen vägra släppa sitt grepp om mig. Ett litet smakprov på vad som hänt sedan dess:

Angelica kastade en min kyckligfilé på golvet
Jag slog sönder en mugg
Fruktsalladen ramlade ur kylskåpet, upp-och-ner på golvet
Jag tappade en tallrik i golvet på jobbet
Gick och längtade efter lösviktsgodis hela onsdagen och när jag kom hem var det redan packat in i bilen!
I morse sprack min slippernya peak-bag

...och nu sitter jag här hemma och väntar på att någom skall komma och hjäpla mig att starta igång min strömlösa bil. Egentligen borde jag ha åkt mot Granliden redan för en timme sedan. BAJS!


Jag skäms.

Idag skäms jag. Jag har precis brutit mot min "partyregel #1: att man få gå på vilken fest man vill och festa hur mycket man vill så länge det inte påverkar skola/jobb. Men idag tog jag mig bara inte ur sängen och iväg på jobbet, DET GICK INTE! Tack och lov har jag underbara arbetskompisar som ställer upp, men ifa! Så FÅR MAN INTE GÖRA!

Nu när jag skrivit av mig lite ångesta kan jag ju prata lite om gårdagen som trots sitt lite oönskade slut var helt fantastiskt rolig. Kvällen tog sin början resan kolckan två med bastu och bubbelbad på hotellet, sen hem till Tina och fixa oss iordning, åt underbar älgstek a l'a "mat-Tina" och skrålade sing-star så de döda måste ha vänt sig i sina gravar. Sen bar det av till "Finladsfärjan" (kvällens tema på hotellet), där dansade vi så vi nästan satte golvet i gungning, tyvär blev allt lite mycket för Emma så ögonen orkade inte riktigt med, hum.... men men som sagt "kul så länge det varade!"


RSS 2.0