Underbart.

Nu mår jag gött. Första dagen helt utan värktabletter sen förra torsdagen. Dagen på jobbet var händelserik och stressig för en gångs skull, mycket luncher och ett stort middagssällskap (fick dock jobba över 1,5 h), men direkt efter jobbet blev jag upplockad i "Jennys" merca så drog vi ner och svettades lite på BC, sen fikade vi med tända ljus och te (gamla goda minnen poppade upp) och nu är jag nyduschad och fräch och vet att det bara är två steg till en mjuk och skön säng, toppen!
Som gräddet på mosset, körsbäret på toppen (kalla det vad du vill) så är jag desutom ledig imorgon. HÖR OCH HÄPNA; en fredag! Det brukar inte ske (bara om jag ska resa bort) eftersom det alltid finns extratimmar att förfoga på fredaskvällarna, men jag beslutade mig för att inte vara så girig och bara vara ledig utan anledning för en gångs skull, och det känns bra!

Det enda som egentligen gnager nu är det förbaskade ansökan till "summer camp". Nu har jag kommit på att jag VERKLIGEN vill göra detta! Problemet är att jag inte vet hur jag skall få ner min livshistoria på papper,  och absolut inte på ENGELSKA (Ponnys undervisning kan ju som ni vet diskuteras)!

Tekakor.

Har för första gången sedan operationen lyckats äta något annat än yoghurt och puread banan, nämligen tekakor med smör som jag doppade i téet tills de nästan flöt iväg, men gott var det vill jag lova! I övrigt knarkar jag fortfarande värktabletter, de håller mig på mattan i ca 4 timmar sedan känns det som att käken skall ramla i bitar igen. Förvånadsvärt nog tycker jag endå att det har gått bra att jobba i helgen, hade dock ett stort sällskap igår kväll som hade intagit en hel del radan innan dom kom för att äta middag. de levde om som att det vore 5 dagisklasser (med den skillnaden att dagisklasser inte häller i sig sprit, öl och vin), och förväntade sig total uppassning, något som jag inte riktigt var laddad för!

Idag öppnar vi inte fören 3, men jag tänkte börja jobba vid halv 1, ställde väckarklockan så att jag skulle få ut lite mer än bara jobb av den här dagen. Sitter nu och funderar på om jag inte ska ta och ge mig ut på en promenad och få lite frisk luft, solen skiner!

Adjö till Visdomen.

Torsdag klockan 2 och en tandgnistlande Emma i Folktandvårdens väntrum.
Torsdag klockan 3, en totalbedövad Emma, med två visdomständer mindre och istället 6 fina stygn i munnen.
Torsdag klockan 7, bedövningen släpper och det är dags att börja knarka Alvedon och Iåren var 6:e timma.
Emma idag, två svullna kinder, nedstat tal- och "gapförmåga", men värst av allt är att det ordineras endast FLYTANDE föda de närmsta dynen efter operation, vilket innebär att jag försöker leva och jobba och ha ett normat liv utan RIKTIG mat, inte min grej! lir inte rädda om jag skäller, då vet ni at det bara är näringsbrist och en öm käke!


Mode.

Och föresten, enligt cosmo ska vi nu bära magtröja (antingen 80-tals vid ellr 90-tals tajt) och ha på oss transparenta byxor. Den ni! Spring till butikerna!


Nu.

Sickade iväg formuläret via mailen kl.15.45 idag, exakt en timme senare ringde mobilen, det var killen som har hand om de svenska ansökningarna. Snacka om att jag blev förvånad! Iaf har jag nu fått de "riktiga" formulären att fylla i och då räcker det inte att svara på fyra fjantfrågor, nu är det 39 stycken (på engelska) + ytdrag ur polisregistret och intyg att jag jobbat med barn m.m som gäller, puh! jag är trött innan jag enns börjat!

I övrigt går allt rätt lungt framåt, syrran kom hem redan igår, förkyld och febrig, få ser hur länge man själv klara sig. Robin ringde och meddelade att han klart testveckorna och är nu med i fallskärmsjägarana på riktigt, jag är glad för hanns skull. Har redan hunnit sitta på stenmans och fika med jenny två gånger den här veckan och imorgon ska jag operera bort min visdomstand. thats it! Go natt!

Formuläret.

Sitter och försöker fylla i formuläret för jobbet som lägerledare i USA men jag drabbas av konstant skrivkramp. Det är så svårt att skriva bra saker om sig själv, om jag publicerar frågorna är det någon som kan hjälpa mig?

Beskriv varför du skulle passa som lägerledare i USA?


Vi söker även ledare för barn och ungdomar med speciella behov. Skulle du kunna tänka dig att jobba på läger för barn med speciella behov? Vad har du för erfarenheter?

  

Vilka aktiviteter skulle du föredra att leda på lägret?

  

Vad har du för erfarenheter av att jobba med barn och ungdomar i grupper?


Fixidéer.

Londonresan fick mig att börja tänka ytterligare på vad jag vill hitta på härnäst. Problemet är att det mest blir ett virrvarr av idéer, jag vet liksom inte i vilken tråd jag skall dra. Självklart är jag medveten om att inget kommer att hända så länge jag inte vågar satsa på en grej, men samtidigt tar det emot att statsa på bara en idé för då måste jag ju för tillfället stänga dörren mot de andra idéerna? Förstår ni problematiken? Just nu känns det som att jag verkligen är "mycket prat och lite verkstad", för så fort jag får en idé kan jag inte heller hålla tyst om den. Men en sak är jag iaf säker på och det är att under denna vecka ska jag anmäla mitt intresse för att jobba på "summer camp" i USA i sommar, en chans att få resa billigt och förhoppningsvis knyta nya kontakter.

Föutom en massa funderande har det varit en helg på lågfart. Det är så himla tråkigt att när jag för en gångs skull är ledig en helg där är jag så satans (ursäkta språket!) trött och slut i kroppen (misstänker att jag har en förkylning på G) att jag inte orkar ta för mig något på riktigt. Igår var jag iaf en sväng till saxnäs mitt i dagen för att fira farmors 80-årsdag med 3-rätters middag på fjällgården. Hon var förvånadsvärt nöjd över allting (min farmor har på äldre dagar lagt till sig ovanan att alltid ha något att klaga på) trotts att hon inte blev förvarnad. Tyvär lyckades jag dock försäga mig lite 2 timmar innan vi skulle äta, men då hann hon iaf inte vägra. Gårdagskvällen spenderade jag tillsammas med Jessica och Tobbe tittandes på Melodifestivalen.

Idag plockade vi tre fram de små barnen i oss och drog iväg med snowracer, madrass, hund och boll till pulkbacken, jag kan säga att det var länge sedan jag skrattat så mycket! Tyvär så gjorde det att jag känner mig helt däckad ikväll så nu blir det nog att bänka sig i soffan fram till läggdags och hoppas på att jag känner mig kryare imorgon för då har jag 45 minuters intoduktion bokad på Body Center...


London.


Veckan har varit underbar. Tills vidare låter jag bilderna tala.


               

               


RSS 2.0