Blåsning.

Oj, jag blir nästan svettig. Internet går ju så fort, sitter hemma i Lövliden och här har jag ca 20ggr så god signalstyrka mot vad jag (om jag har någon signal alls) har där borta i "landet svele med brunost".

Så underbart att vara hemma, jag ska verkligen njuta av varje liten sekund. Idag ska jag bara slöa på hemma, sen imorgon blir det Klimpfjäll och snowboardåking. Det enda som tynger mig just nu är att jag måste söka skola för hösten, svårt val.

För övrigt är jag hämdlysten, råkade ut för en äkta blåsning den första April. Blev uppringd av en arbetskompis, jag citerar: "Hej Emma! Jag har en glad nyhet till dej, eftersom TRS firar tioårsjubileum denna månad kommer det att gå ut en bonus på 10 000kr till alla heltidsanställda, där alltså vi ingår. Det enda du behöver göra är att ringa Björn (chefen) och säga att du vill vara med." Först trodde jag inte på det men när jag börja tänka på et lät det ju rätt logiskt om det var så att det var 10 000kr som skulle fördelas mellan alla, så jag gjorde som jag blev tillsagd och ringde till Björn. Föst lät han lite frågande men sen så sa han sakligt attd et är krånligt att ta det på telefonen så vi skulle prata om det på kafferasten dagen därpå. Okej tänkte jag, låter bra, jag fattar endå aldrig vad han säger.
Dagen därpå frågade jag min arbetskompis om han hade råkat ut för någon blåsning på 1 april, "Nej", sa han, "Gjorde du?"
"Nej", svarde jag. Då bröt han ut i värdens asgarv. Så nu är det vendetta vill jag lova. Chefen ska jag också spöa, för han spelad med rätt bra, trotts att han egentligen inte hade någon aning om vad det handlade om när jag ringde.

Aja, dusch nu - det behövs.

RSS 2.0