Utan tackning...igen

Har nu natt vastkusten. Hittade at Alex utan problem pa flygplatsen och nu forsoker vi organsisera vara kommande veckor innan alla bra hostel ar tagna.

Maste ocksa tillagga att min mobil tydligen inte fungerar har pa denna sida kontinenten sa vill ni mig natt maste ni maila.

Lyxkvarteren.

Har spenderat de tva senaste dagarna tillsammans med Gillan i Virginia (sett i 7 delstater sa har langt), ca timme utanfor washington DC. Bor man har ute sa lovar jag att man inte jobbar i kassan pa walmart. Stora lyxiga hus med vackra tradgardar, pool och tennisbanor.
Pa mandagkvallen drog vi till Cold stone (glassbar) traffade vi ett gang svenska au pairer, efter att ha lyssnat pa deras historier har jag promt bestammt mig for att aldrig aldrig bli au pair!"
Gillans "barn" ar dock underbart sota, kladde ut oss till pirater och akte till parken med dem igar.
Igar kvall fick vi sverigeabstinens och drog till IKEA och at kottbullar med lingonsylt och jag kopte med mig fullkornskorpor och kalles kaviar (Nu ar ryggsacken proppfull!). Sen nar vi kom hem blev vi nostalgiska och tittade pa RaGy julshowen... de va tider det.

Om nagra timmar ska jag flga ivag, forst till Atlanta: vanta dar i 6 timmar, (sa ar det nar man ar snal) sen over till vastksuten och San Fransisco dar Alex vantar pa mig. Jippie!

...

Just nu ar jag bade lite ledsen, exhalterad och lattad pa samma gang. Ledsen for att Chelle och Laura lamnar mig och aker tillbaka till NYC om nagra timmar, exhalterad for att jag ska aka och spendera ett par dagar med Gillan (jippie!) och lattad for att jag oppnade mailboxen och sag att min underbara Alex har ordnat boende till oss i San Fran.


Pa plats i huvudstaden.

Har nu tagit mig vidare fran "the Big apple" till Washington DC.

Jag ar glad att jag ska tillbaka till NY innan jag aker hem for tva halva dagar + en hel dag i den staden ar verkligen inte tillrackligt. Jag tyckte att vi var super effektiva hela tiden men vi hann inte enns se hela Manhattan.

Vart haotel var perfekt belaget precis vid penn.station och Madison square garden - nara att ga overallt.

Pa onsdagskvallen tog jag och Chelle en promednad till Empire state building, koade i 1,5 h for att aka upp och titta pa utsikten och visst var de vart det! helt otroligt!

Formiddagen igar spenderade vi runt times sqaure, b.la. spanade vi in toy u' rus (eller hur det stavas), vilket ar i fyra vanaingar och inkluderar bade pariserhjul och tyranosarus rex, vi kolalde aven in MandM world, vem vill ha en forgylld MandM staty for 1000$?
Pa eftermiddagen motte vi upp med Lena och Laura for eftermiddags picnic och roddbat i central park - riktigt mysigt, synd att det var Lenas sista dag i USA. Far bli en svang till gbg for mig i vinter.

Vi hoppades pa att fa tag i billiga brodway biljetter till kvallen men misslyckades, vilket kanske var tur for vi kraschade i sang alla tre.

Idag tog vi en promenad och kollade in union square innan bussen lamnade mot washington DC. Anlande hit klockan 8.30Pm, tva timmar forsenade pgakoer pa motervagen. Fick lov att kopa take away sushi till middag for de var det anda oppna, klagar inte....

Nu ska jag poppa i sang och imorgon ska jag ut och kolla in vad denna staden har att erbjuda.  

NYC.

Sa mycket har hant sedan jag skrev sist. Camp tog slut i lordags och inom loppet av 3 timmar var alla barn borta. Kvallen bjod pa storkalas for personalen, med hummer och hela koret. Lamnade mitt nya sommarhem tidigt pa sondagsmorgonen for att aka vidare till Boston, tog en lang promenad runt staden for att se vad den hade att erbjuda: jag gillar verkligen Boston, liksom lugn och tryg pa nagot vis. Mandag checkade vi in Red sox hemma arena, Harvard univeristy och quincy market. Pa Torsdag tog vi farjan over till Cape Cod och Provincetown: en upplevelse av annurlanda slag vill jag lova, och inte bara av en anleding. For att namna nagra, 1. Vi visste inte att det var ett kant gay tillhall 2. Vi fastande i varldens storm mitt pa stranden (jag var riktigt radd ett tag) 2. Vi fick ga runt hela dagen blota in pa underkladerna.

Imorse tog jag bussen till NYC och blev avslappt mitt i ingenstans Chinatown, tog ca 2 timmar att lokalisera mitt hostel (som for ovrigt ar perfekt, precis vid Madison square garden, uteplats pa taget, rent och frasht!), tog en promenad langst 5th ave (jag gillar shoppingen!) och ikvall har jag varit upp i Empire state Building - de ma jag saga var maktigt.

RSS 2.0