X-mas.

Jag är en bortskämd flicka. Varför? Jo, för nu sittar jag och skriver på min alldeless EGNA splitternya LAPTOP! Jippie! För tillf'llet sitter jag och håller på att kopiera över alla mina bilder.

Julafton - alltid samma typ av antiklimax. Man laddar upp i veckor, och på några timmar har kvällen passerat. Dock har det varit mycket bra timmar. Första halvan av dagen turnérade jag runt och delade ut lite julkappar och kramdes med delar av familjen. Lagomt till den obligatorsika timmen med Kalle och co. åkte jag tillbaka till Lövliden för den rekordlugn julaftonskväll - jag, Jessica, pappa och farmor. Alldeless lagomt.

Jag vet att jag har varit en frultansvärt dålig bloggar enda sedan jag kom hem till Sverige igen. Jag tror det beror på lite olika saker;

1. Fram till den 19:e gjorde jag inte mycket annat än att servera och sedan komma hem och fullkomligen crasha i soffan.
2. Internet + dator hos mamma funkar sisådär.
3. Framförallt har insperationen sjunkigt. Jag har liksom inte riktigt samma behov av att skriva av mig när jag befinner mig på hemmaplan.

Men just nu kretsar nog det mesta av mina tankar kring våren och Umeå. Jag funderar på bostad; kanske åka till Röbäck på annandagen och kolla på lägenhet (och för att pröva utelivet, haha). Jag kan verkligen inte släppa tankarna på vad jag egnetligen vill läsa; men försöker tänka på Linns kloka råd "Dom har julledigt på "antagningen" så just nu kan absolut INGET hända". Så sant som det är sagt!
Jag tror även att mina flytt- och studieplaner har smittat av sig till familjen, för när jag tittar på min julkappshög ser jag glas, porslin, köksredskap, perkulator m.m. Jag kan knappt bärga mig innan jag får ställa upp sakerna på hyllan i en lägenhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0