Det här med diciplin.

Hur kommer det sig att man ALLTID kommer på så många andra saker man bara MÅSTE göra när man sätter sig och ska plugga? Jag skulle precis ge mig i kast med olika personlighetsterorier, försvarsmekaninsmer och sterotyper. Men vad händer? Jo, nya mail att svara på, bloggar jag inte läst sedan igår(!) och meningslösa tidningsrubriker att läsa. Jag måste skärpa mig; första tentan nu på fredag, lite jobbigt då jag inte har en blekaste aning om vilken nivå jag bör lägga mig på för att klara den. Målet är att slippa omtenta, i övrigt skiter jag fullständigt i hur det går. Jag tycker att jag börjar uppnå mitt mål, att ta reda på lite mer vad jag är intresserad av och vad jag vill göra nästa år. Hittills är psykologin lika intressant som den var dag ett, dock så vet jag inte om det är den kognitiva delen eller den rent psykologiska som fångat störst del av mitt intresse. Tur att det är några dagar månader kvar innan man skall söka för höstterminen, har dock till min stora förfärelse insett att jag nog måste ge mig ikast med ytterligare ett högskoleprov om jag ska ha chans på psykologprogrammet, så det är väl bara att anmäla sig. bajs!

För övrigt är jag nu officiellt Röbäcksbo, skrev mig i Umeå kommun och täcknade hemförsökring i slutet av förra veckan. Jag kan ju trösta mig med att jag fortfarande är västerbottning iaf!

Nä, nu PERSONLIGHETSTEORIER. 

Och ja, jag ska fota i lägneheten och lägga upp, men inte just nu. Den har sett sina bättre dagar så att säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0