Min krönika!

Jag blev så insperaerad av all års-sammansfattningar att jag kände att jag själv också ville göra någon form sammanställning av 2009 - Året då ALLT hände.

Först när jag började titta igenom mina bilder insåg jag vad jag gett mig in på. Det är näsatn skvatt omöjligt att bara välja ut några bilder som skall vara representativa för ett helt år. Efter många om och män har jag nu hittat ett antal, må hända att det flesta inte är särskilt artistiska och en del rent av ganska fula och eftersom jag inte är väldens bästa på att ta med mig kameran finns inte det inte heller bilder av allt. Men vad jag i alla fall kan konstatera är att -09 var helt sinnessjukt, en så kort tid men så många med saker med så olika karaktär hann hända. Möten, avsked, utmaningar, upplevelser, pinor, allt! Både på gott och ont. Mest gott.
Här kommer det:  






Det hela började med sällskapspel och ett antal halvbakis ex. RäGy'sar samt några kalla dagar hemma hos Loonin i Sundsvall.





11 Januari. Trots att vi blivit varande bestämmer jag, Alexandra och Anna-Karin oss för att sätta oss på tåget till Trondheim för att pröva vår lycka på den Norska arbetsmarkanden.




Utrustande med CV:n ger vi oss ut i januarikylan fast beslutna om att lyckas!




Det ger frukt. Den 26 januari tar jag för första på gången på mig mina gröna städar byxor, den gula hjälmen och dom vackra "blå-sokkorna". Tänk om jag då hade vetat att jag skulle komma att spendera 800 timmar i långa dammiga sjukhuskoridorrer med en mopp och en mp3-spelare som enda sällskap.




Anna-Karin åkte hem tidigt, kavar blir jag och Alexandra och vi hyr ett rum i "Sentrum"...




...och dit kommer Sanna och hälsar på.







Kort därefter flyttar vi alla tre (och Harmony!) in i Gunnars trälåda på Ila.
Sannas pappa lånar oss två madrasser och jag skapar mig själv ett litet hörn i Tv-rummet, vilket kom att bli mitt hem i fyra och en helv månad.





Till och med lilla-syster fick uppleva lite av vinter-Trondheim.






Efter att jobbat ett tag för TRS möter jag Anton. Hudiksvall killen som precis som jag vandrar runt och torkar damm hela dagarna. Jag tar mod till mig och bjuder hem honom samt hanns rumskompisar (a.k.a. "lammkötten")  som jag aldrig mött, detta är inkörstporten till vad som kom att bli "svensk-gänget". Detta tar Trondheim-upplevelsen till nya höjder med...




...härliga festligheter...




...vansinninga upptåg...




...mysiga stunder...




... och såklart vår första sjuttonde maj...



 
Till och med Ior njöt av stämmingen!
Men...






 ...allt måste ha ett slut och till midsommar packade jag ihop alla mina saker och satte mig återien på tåget. Denna gång med siktet inställt på Härnösand där det utlovats midsommar-fest!

Därefter följde en ledig sommar, med massa turnérande...




...sundsvalls gatufest...




...jag åkte til Urkult för att ta hand om sophanteringen...



...men kanske även för att lyssna på musik och träffa en och annan vän.




Jag och Emil gav oss ut på den regningaste fjällvandringen någonsin. Men vi var glada endå!



Inte långt därefter satte jag mig på ett flygplan och flög till BALI.




Nu hade äventyret som jag så länge drömt om tagit sin början och saker bara skedde på löpande band...




...Jag träffade Alex...




...Jag lärde mig dyka...




...Jag besökte platser och kulturer jag inte visste fanns...




 ...och jag såg de mest förtrollande platser.


Jag tog mig vidare till Malaysia och Thailand.



Där vandrade jag i Regnskogen...




...försökte klättra...




...fick infekterade sår i ansiktet. Och på knäet. Och fingret. Och benet. Och örat. Och foten...




...jag såg enorma städer...




...och mest av allt njöt jag!

27 november var jag återigen tillbaka hemma i lilla Vilhelmina, helt i fas med att återgå till jobbet på Hotell Vilhelmina, där hela jag under hela december månad tampats med julbord, frukostar och lunchbuffér.

Efter en mysig jul tillsammans med familjen avsutades deceniet på bästa tänkbara vis; i Junsele tillsammans med de bästa vänner en människa kan ha!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0