UmU

"It's not words that mean things
but people who, by word, mean things"
                                                  Ludwig Wittgenstein

Student- Jag? Wierd. Men så är det. Engelska A 30p och Introduktionskurs i psykologi 15p är var som väntar. Om Jag sitter i universitetbibloteket, har använt förmiddagen till att handla psykologiböcker på akademibokhandeln, registerera mig på universietes databas och söka studiemedel och nu är det bara 40 minuter kvar till min första föreläsning "Vad är psykologi?". Jag känner mig heltaggad, men otrolight förvirrad! detta är en het ny värld och jag förstår inte enns hälften av vad som sker. Jag ger mig själv några veckor och sedan vill jag var en inbiten univeritetsstudent med benkoll på vad som som förstigår!

En tryghet i djungeln är ju att jag får spendara mina lediga timmar i soffan hemma hos mys-My på fiskgränd. Kan det bli bättre? Det skulle väl vara om jag fick my att servera frukost på sängen. Jag har gjort försök men hitills utan framgång. 


Kommentarer
Postat av: Mähler

Man kommer nog aldrig förstå den akademiska sfären. Du går ut hårt också med att läsa 150%, kul att det blivit student av dig med :)

2010-01-19 @ 15:21:10
Postat av: Alexandra

Lycka till med studierna nu Emma!

2010-01-23 @ 00:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0